~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Wednesday, July 21, 2010

aku di tegur oleh mamat itu..erk???

penat berjalan ke hulu ke hilir dlm usaha menyetelkan urusan ptptn...aku membuat keputusan tuk berehat di ptsl sambil mencari info tuk projek tesisku...bak kate org sambil menyelam minum air..bru la jimat belanje...haha...teringat kembali perkara lucu petang td...seperti yg kite semua maklum minggu pengenalan ptsl tuk bdk2 1st year sedg giat berjln termasuk hari ini..hari di mana hari pertama tuk semester bru ini aku menjejakkan kaki ke situ...dgn semgt waja aku mencari buku2 yg aku perlukan n dlm hatiku of coz la tdk menjadi mangsa contoh atau dlm kate lainnye mangsa kpd staff ptsl menjadikan aku sbg contoh tuk bdk2 bru tersebt...setelah selesai menemui buku2 yg ku kehendaki aku trus beredar ke kaunter pinjaman...sekali..2x..'adeh apesal xleh plak ni'...x kusangka gelagatku diperhatikan..lantas seorg pkcik aka staff di sana menyapa aku tuk menghulurkan bantuan....aku hanye tersengih...tanda menerima bantuan itu..dan tepat sgkaanku aku memang menjadi mangsa contoh...dikerumuni bdk2 1st year n semuanye lelaki..aku hanye mampu tersengih seorg diri...wahahha..."mule2 kite tgk dulu stiker yg ade kt buku ni" bicara pakcik td..."kalu biru so maknenye xpyh bukak, tolak je die bwh sensor...die akn automatik dikesan...krn kite skrg telh menggunakan cip komputer dan tdk lg bar kod..." 'cett..patot la asyk x jd je'..detik hatiku...aku pun da jd mcm bdk2 bru tersebut hanye mengangguk2 kata2 penerangan pakcik tersebut..yg penting..bt malu je..hahahaha...

tp yg plg best bukan story tersebut yg begitu menguja aku untuk bercerita...spt tajuk rencanaku kali ini... aku di tegur oleh mamat itu..erk??? ..ketika khusyuk aku mengelamun smbil menunggu bus berhadapan pusanika, aku dikejutkan dgn seorg mamat cina yg tibe2 menyapaku..'.mcm knl mamat ni'..desis hatiku...oh..rupenye inilah mamat sengal yg aku penah jumpe sem2 lepas dimana beliau sgt pengotor...mamat yg selalu aku jumpe di cafe za'ba ketika sesiku berdating dgn student cafeku...hahahaa...dulu aku selalu mengutuk die...sedikit sebyk aku kenal die melalui anak muridku...tuttt..arep la sape lg...

tp yg aku sgt terkejut..pehal mamat ni..hujan x ribut x..tibe2 dtg tegor aku...pdhl sebelah aku ramai je minah2 cine..ikuti perbualanku bersamanye...

mamat cine: "u kolej mane?" 3x diulangnye

aku:dgn muke blurr..mengangguk2.."kolej za'ba"

mamat cine: "wahh..u duduk za'ba ya"sambil tgnnye dah mcm karam singh walia "u tahun berapa?? 1st year? 2nd atau 3rd aaa??"

aku:lmbt tuk aku menjwb soklan tu..."semua tak..tp final sem la"

mamat cine:"ohh..u fakulti mana??"

aku:"fst" aku hanye menjwb dgn ringkas..mls sebenarnye tuk melayan die dtambh pula aku diperhatikan oleh org2 disekelilingku

mamat cine: "u mesti amik bio kan?"

aku: hanye tergelak kecil lalu menggeleng.."xla..sy fizik"

mamat cine: "wahhh..u fizik a...manyak terror la u..biasenye kan..pompuan mesti amik bio punyalah" sambil mengangkt tanda bgus ke arahku..
die meymbung lg "u tiga2 thn duduk za'ba ka?

aku: hanya mengangguk2

mamat cine: "mknan dkt za'ba tak sedap lo...hari2 sy mkn itu roti lo..." haiya..lau itu kwn sy dtg..sy ajak dia mkn kt lua lol..."

aiseh...lambtnye bus ni smpai... desis hatiku lg..die masih lg duk potpet2...tp aku dah x amik port..lega hatiku apabila bus akhirnye sampai..cpt2 aku lari meningglkan die...hahaha....pengalaman yg sgt mengerikan..xpenah2 aku knl die tibe2 dtg menegur...ape kes..hahahaha


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...