~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Monday, March 14, 2011

tsunami and earthquake in japan...


aku yakin dan percaya,,,..setiap kali hampirnya hari Jumaat ini..semua insan resah..resah akan datangnya kiamat..nak2 mase kecik2 dulu..ingt lagi...apabila belajar pendidikan agama islam...ustazah menerangkan yg kiamat berlakunya pada hari Jumaat ..balik2 je rumah trus tanye mak...even setiap hari mesti tanya..."hari ini hari ape??"...tp itu dulu,,, mase bergelar budak2...

apa yg aku nk kongsinya disini... aku sedih..sedih dgn segelintir sikap masyrakat kita yg seolah2 mempermainkan kejadian  tsunami dan  gempa bumi yang berlaku di negara matahari terbit, Jepun pada jumaat lalu...tanggal 11 mac 2011...

aku yakin dan percaya semua org telah sedia maklum akan hal ini...ttp kenapakah hal ini seolah2 menjadi gurauan sesetgh pihak... tidak sedarkah mereka ini semua ketentuan Allah SWT.... sebagai amaran dan juga petanda akan wujudnya Dia....

dimana sifat kemanusian mereka2 ini..... wlpn berbeza agama..mereka2 ini jgk manusia... aku ada jgk tgk berita mengenai hal ini..apa yg menggelikan hati aku...ade sesetghnya ingin berbicara mengenai hal ini..ttp mereka menyalahkan negara tersebut yg tidak merancg pembangunan dan tidak mengamalkan konsep bumi hijau.. sunggh..aku tergelak mendengar bicara mereka ini...

http://beautifulnara.com/luahan-hati-seorang-pelajar-kita-di-jepun-tentang-tsunami/

http://saifulislam.com/9430


adios amigos,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...