~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Monday, September 17, 2012

i'm not who i'm used to be

me n my sista pergi satu playground...well walaupun umur dah tue bangke u noe tp perangai xmcm umur yg we should be.... dalam bersuka ria bermain buaian, tiba-tiba i got some weird feeling dan masa ketika itulah satu bayangan perempuan misteri mucul dihadapan aku... aku terkedu n takot... then aku terus berlari sehinggalah aku tersedar aku berada di atas katil dgn jantung yg berdebar2....


Ya Allah mimpi rupenya...aku trus melihat jam di skrin hanfon sonyku... bru pukul 3pagi lebih...hm...termanggu aku seketika memikirkan mimpi itu...well mimpi kan mainan tidur jd kutgglkan mimpi itu dan trus menyelam ke dasar katilku tuk kali kedua....
*******
keesokkan paginya...hidup aku seperti biase...tiada yg menarik..malah lg membosankan...melihat skrin lappyku tuk 24 jam membuatkan aku jemu..tambah2 lagi tiada langsung yg menarik perhatianku disaat itu..facebook kurasakan kosong...blogging kurasakan malas...hanya mampu terbaring menatap skrin lappyku yg kian pudar...

malam itu aku berjanji temu dgn kawanku....n she is one of my bestie 4ever...dan tempt lepak kami hanyalah kuala lumpur..ya..i noe...boring....mimpiku semalam berulang lg saat itu... ya.. i see that mysterious woman again...i aku nekad tuk kejar die..sehinggalah semua lesap...then tetiba aku smpai ke suatu tempt asing..dan ketika itulah aku kene patuk dengan ular..u noe?? two baby snake...aish..speaking plak... masa tu ad 2 ekor anak ular yang aku pun xtau mane dtgnye...ttp hanya salah seekor yg mematuk tgnku...

dlm aku kesakitan yg teramat sgt...sampai berpeluh2 dahiku...jiwaku terasa melayang sehinggalah aku terasa berada didunia realiti...terpisat2 aku nk bukak mata..keadaan yg kelam buat kepalaku pening..setelah berjaya tuk aku bgn dan duduk...barulah aku sedar...dunia aku sekarang hanyalah berada diatas katil di dlm bilikku dan angka jam pd ketika itulah adalah pukul 6 ptg hari yg sama ..

ya Allah mimpi lg rupenye... apekah mimpi2 yang aku alami ini satu petanda? siapakan wanita misteri yg aku nmpk di dlm kedua-dua mimpi aku tu??


yang nyata..yang aku pasti sikap aku dah berubah..sekejap aku rase sedih teramat...ntah kenapa aku boleh menitiskan air mata...
sekejap aku rase kosong..blurr yg teramat...ini diakui oleh kwnku sendri....
sekejap aku rase benci dan menyampah dkt sesetgh org...
dan paling ketara amarahku menjadi2...tdk pernah aku bersikap sebegini dgn insan2 yg aku syg...

aku mendapatkan nasihat dan pendapat dari salah seorg kwnku..menurut kakaknya yg seorg ustazah..mimpi dipatuk ular membawa mksud yg tdk elok yakni dibuat @ disihir org...
jika diteliti mimpiku yang berkaitan dgn patukan anak ular itu bermakna perkara dan kejadian itu baru lg terjadi...

*******
sehari sebelum mimpi2ku itu..aku selalu mendengar bunyi..ttp tdk terlintas benda yg buruk...sehinggalah mlm semlm selepas mendapat mimpi2 itu...yang pada ketika itu aku hanyalah beronline...disamping adik perempuanku yg sama sebilik denganku...

tiba-tiba pintu bilik kami terbuka..."srekkkk" hampir gugur jantungku krn terkejut...si adik pula bertanya..siapa yg membuka pintu...sedangkan pada ketika itu jam menunjukkan pukul 2 pagi...

aku hanya mampu mengangkat bahu menjawab pertanyaan si adik.....



mungkinkah? siapa pula yg dengkikan aku? aku buntu..yang pasti aku hanya mampu berdoa meminta perlindunganNya...semoga semuanya baik2 shj...
dan tdk mustahil jg..krn hidupku skrg sungguh tak disangka...

jadi..same2 la kite dektkan diri kita kepadaNya si pencipta...

adios amigos,


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...