~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Monday, January 10, 2011

never trust a man..and BEWARE with a man dats u trust

Jgn sesekali percayakan lelaki..wlpn darah daging kita sendri.... bace2 je korunk mesti nk mrh..or bertanye.."habis ayah ko tu ape?? xleh trust jgk ke???" my answer: "a'aa...nope...jgn percaye"..
korunk mesti skt hati kan bace tu?? nak2 lelaki..haha...tp sabar..dgr hujah aku...kenape aku ckp xleh percayakan lelaki???meh aku tanye kt korunk2 semua plak:

  1. penah dgr ayah rogol anak??
  2. penah dgr ayah bunuh anak??
  3. penah dgr ayah simbah asid ke muka anak bini??
tp xdela aku nk suruh korunk2 semua trust jd pathetic kt ayah2..or sedare lelaki korunk..kalu korunk yakin diorg leh melindungi korunk dan bknnye membahayakan...bagus la...dats mean diorg lelaki yg baik yg korunk penah jumpe rite...ttp pape hal...jgn letak kepercayaan 100% ok...sebb ape??

  1. kadang2 org yg kite percayelah yg selalu hancurkan kepercayaan kite
  2. org yg kite xsgke la boleh buat jht kt kite...
jgn ingt.."ayah aku tok imam la".."ayah aku ustaz la"...diorg xde jht lgsg..no human is perfect..even nabi pom leh wat slh ok....n satu lg..korunk kene ingt...makin tinggi iman seseorg tuh..makin kuat hasutan syaitan..kalu kite2 ni anak2 syaitan je..tp diorg..jeneral yg bertugas..

aku nk tanye ko...lau la darah daging sendri pom mcm ni..(tgk la kes2 yg berlaku skrg)..rogol anak...simbah asid kt muka anak bini...bunuh anak...apetah lg lelaki luar?? outsider?? yg kite baru kenal x smpai sepuluh thn???? cop2...aku tau..mesti ade je yg nk bangkang kan..mesti korunk ckp mcm ni: " diorg2 yg buat hal tu otak x btol..gile"..ok fine diorg x btol..tp korunk tau ke hal tu?? so dats y aku ckp..BEWARE OK??

aku berhujah bkn atas pengalaman aku je..kawan2 aku jgk...org2 di sekeliling aku jgk..masyrkt aku jgk....n aku tau benda tu happen...yg aku nk tekankan di sini...org luar la...yg kite berkawan...even bercouple....jgn penah kate mcm ni "ala..die baik...pijak semut pom x mati..xkan la die nk buat mcm tu kan???" n skrg aku nk tanye...ko penah tgk ke die pijak semut?? x slh bersgka baik..bagus sebenarnye sifat tu,,bersgka baik kt org...tp kene berhati2....

beralih plak kpd kapel...aku tujukan tuk kaum aku ...jgn penah over menyanyangi pasangan anda melebihi mak ayah anda...td bak ayah....katekan korunk yakin ayah korang baik...xpela..skunk pakwe korunk plak...jgn penah letak harapan yg tinggi...jgn ingt.."oh die la jodoh aku" ..mane korunk tau??? aku jgk ade pengalaman...mcm2 mane pom pakwe die buat kt die...curang berape kali curg..die tetap setia....die ckp syg...n aku nk tanye..sggup ke hidup mcm tu selame2nye?? tu bru kapel?? kawin mcm mane?? dah ade anak nanti mcm mane??? nk ke korunk bia anak2 korunk tau perangai ayah diorg?? someone mesti ckp: "ala..nanti mesti die berubah..sy yakin" eh..hello der???? perangai yg dah sebati ngan jiwa kite sush nk berubah la..xcaye...g la kawin ngan laki mcm tu..n ko tgk pas kawin die mcm mane....

dgn lelaki yg semakin kurang kt dunia skrg ni..lg la payah nk mencari yg btol2 baik...payah...tapi...yakinlah ngan ni "LELAKI YG BAIK ADALAH TUK PEREMPUAN YG BAIK"..so sblm kita nk cari yg baik tuk kita pastikan diri kita baik dahulu..ok gurls?? n jika sekali anda dikecewakan oleh lelaki...jgn putus harapan..jgn pertaruhkan hidup anda krn die seorg,..yakin la....ade yg lg baik tuk anda di mase akan dtg...tp bersbr la...dan jgn penah rendah diri....jgn penah jatuh semangat..jgn penah slhkn diri anda ok..

entri ni..bknlah aku nk mencari salah sesiapa..bkn jgk aku nk kate semua lelaki mcm tu..n semua perempuan baik...x....baik lelaki or perempuan semua same je..lau x lelaki yg curg..mesti pompuan..tp pesan aku..kapel hanyelah tiket kebahagiaan anda....jika sekali tiket itu hilang...jgn putus asa..belilah tiket lain tuk kebahagiaan anda...n pastikan tiket itu yg baik...(dr kaunter tiket) bknnye dr ulat tiket (penipu)....

btw...aku pom ade pakwe...trust or not..aku xpenah trust die 100%.... bkn x syg die..tp lgkah berjage2...sebb aku tgk pompuan skrg ni mudah sgt percaya bulat2...last2..merana diri... lg satu penah menilai luaran seseorg tu....."DON'T JUDGE A BOOK BY ITS COVER"

JGN TENSEN2 OK..CHILLL... MySpace

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...