~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Sunday, September 18, 2011

Cinta alam maya VS realiti

cinta sesuatu yang indah...indah? ye indah kalau bahagia..memang x ingt ape dah...cinta punya pasal..family..kawan2 sggp ketepikan...cinta punya pasal..maggi pun rase mcm makan spagetti...pelajaran entah kemana...duit pinjaman..biasiswa habis duk berjoli ngan couple... bak kata pepatah time2 mcm ni la..kentut pun bau wangi...euwwwww... MySpace

tapi bila dah  x indah...mcm2 jadi..mcm2 jgk sggp buat...bunuh diri la..lau pasal org ketiga pulak sggp simbah asid la...tikam sampai mati la...nauzubillah.... dunia sekarang makin teruk...cinta plak x mengenal usia..n kadang2 disalah tafsirkan...orang tu tak cintakan dia pun..tetapi mungkin salah si yang melayan tu jgk..bila dah jd mcm2 kes..baru nk sedar..nk insaf...xgune la bai....

cinta plak terbahagi kepada 2 secara umumnya.. alam maya/fantasi dan realiti.... dunia sekarang mengalami anjakan paradigma yang sangat luas...teknologi berkembang dgn pesat...dunia dihujung jari la katakan.... maka terjadi la cinta alam maya..melalui medium2 sebegini la...internet...facebook...n macam2 lagi la kan...bebrbanding realiti...alam maya ni lagi berisiko cintanya...paham2 la sendri okeh....kita xpenah tgk org tu face to face...gmbr boleh di edit..yang ada jerawat leh buang jerawat..yang gelap leh cerahkan..


tetapi tidak pulak aku katakan cinta realiti xde risikonya...paling2 pun tidaklah seteruk alam maya

cerita plak pasal mencari cinta... si teruna mula la mengayat nak mengorat si  dara...kadang2..mak dara pun boleh...asal perempuan sudah...mencari cinta la katakan...tapi tu dia..ayat...nak mengorat tu..punya la sweet charity...manis sangat2...dgr byk2 boleh kene kencing manis kot....nak contoh?? contoh eh.. berlaku kat aku skrg ni...

 masa aku duk taip baris2 entry ni la...entah mana datang mamat ni..tegur aku kt chat fb...kenal pun tidak...tetiba kata dah jatuh cinta  kt aku..WTH la kan??? aku just gelak jela kan..yela ko jatuh cinta la..sebb gambar2 tu semua aku edit la bai...memang la cantik bagai nk rak lam tu..kahkahkahkasimselmt....









wahaha.... gelak jahattttt ... MySpace ..hahaha...aku bagi la no aku tapi susunan terbalik.. pandai2 la ko susun okeh....lau jumpe gak ngan aku ..ade jodoh la tu..tu jela yang leh aku ckp,..ahhahaha,.... gelak lagi..golek2....


BTW mamat ni aku kenal...budak seolah menengah aku dulu..aku cam muke jela kan...name or siapa die xde lgsung la lam diari hidup aku... best jgk kenekan org kan... tapi jgn sampai kite yang terkene sudah....mencegah lebih baik dari merawat..renung-renungkan okehhh... MySpace daaaaaa
adios amigos,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...