~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Friday, September 16, 2011

kawan asing aku...

okeh...sekarang tepat pukul 9.41 minit malam tanggal 16 september 2011...setelah puas berjalan kehulu dan hilir...baru terasa nak duduk depan lappy ni...nak coretkan sumting tuk korang..

kalau korang nak tahu kan...tadi kan,,,...nak dijadikan cerita kan... ahakkk..segan pulak dah aih nak bagitau kat korang,,..haishhh,...tp dipendekkan cerita la kan...dalam pukul 6 sumting td..terhegeh2 la aku depan pintu nak g la mandi katakan..almaklumlah toilet kat depan bilik je kan...

tetapi...yg kelakarnya...dari pukul berapa lg aku duk terhuyung hayang mcm ntah hape2 je...dah mcm org mati anak pom ad...hahahaha,....so..syok2 duk berbual ngan rumet kawan aku...tup2..aku kene sapa...aishhh...sape plak minah ni(hatiku berbicara)

perempuan chinese kt dpn aku mula la tegur aku..tu dia...sekali speaking la pulak...then dia perkenalkan diri die...rupa2 nya..student foreigner...haishhh..dah la BI aku fail x berapa nak fail..sekali dia nak mitak tlg aku pulak dah,..dia pun perkenalkan diri dia...nama die ntah hape2 je..xreti aku nak sebut..tp nama omputihnya Gloria (bkn gloria macapagal arroyo)

gloria: are u malay student?
aku:yes
gloria: actually i'm from chinese...i means...international student..n bla2..(die ckp)

yang aku ni..yes..yes..yes...hahaha...xtau dah nk reply ape...aku phm die..tp nk ckp tu..haishhh...xreti la beb..
lastly aku pun tanye btol2 kat dia kan..

aku: ok..so what can i do 4 u??

dia pun explain la...rupa-rupanya nak aku jd subject tesis dia...siot...jd bahan eksperimen la pulak kan...xpela...jaga nama Malaysia punya pasal...aku pun setuju nak tlg dia...dia nak rakam perbualan aku ngan die....so aku mintak la 30 minit..nak g mand ...

after 15 minute later*****(xsmpai 30minit pom..haha)

knock2..aku ketuk bilik dia...yela kan..xkan nk buat lam bilik aku plak..cam x privasi lak...hikhik..mcm nak buat kerja haram...hampeh btol..

maka berkenalan la aku ngan dia...macam la die tanya aku pasal aku..family aku...pasal u aku..pasal malaysia..even pasal islam..aisehmen,...ni yg lemah ni...nak speaking tu satu hal...tanye plak pasal islam...

dia tanya aku...kenape sometime dia nampak malay gurl pakai tudung..tp sesetengahnya xpakai..tu dia..soalan...aku pun dengan berhati pun jwb la...depends kt agama diorg la kan..tkot jgk aku salah ckp..maklumlah dia xde agama...dia sendri yg ckp...so..die tanye lg..abistu kenapa aku x pakai pun kan...(lam hati aku:ceh minah ni..tanya la soalan lain..haha),...aku pun explain la..bla3....lau dpt tarik dia masuk islam..huishhh kan bgus....dpt gak pahala kan..tp xpela..aku pun xbrape nak btol..so kita tgglkan cerita tu..

so..dipendekkan cerita mcm2 la dia tanya aku....aku tanya dia..wlpn terkokak2...dia cakap kat negara dia china..dia hadkan bilangan penduduk...so..satu family leh dpt satu anak je...so..lonely la dia...bila aku ckp adik beradik aku 6 org...terkejut dia..hahaha..so berckp la kami pasal keindahan Malaysia ni...pasal U kt Malaysia..pasal budaya...dan bla2...

abis je dia interview aku untuk masa 30 minit..then kami borak2 la kosong kan..
aku tanya la dia dia sorg2 je ke dtg sini...dia pun ckp la ade girlfriend dia sorang duk bilik hujung..(lam hati aku: girlfriend??) hahaha..padahal btol la dia ckp tu...kita yg duk statekan girlfriend tu as a makwe kan,....
then dia cerita...suka duk cini..bgn pagi2 dengar bunyi kicauan burung..lam hati aku..hahah..nsb baik ko dgr burung je,...hahaha)

apa yg paling kelakar ialah bila dia cerita..kuih moon cake yg dia bwk dr rumah dia...kene kebas ngan monyet..aku ape lg..berdekah2 la ketawa..so aku bgtau la dia...supaya tutp tgkap bila senja mula menyapa...cewahhh..hahaha..kesian gila kot..dia dah la rindu kt family dia...pulak skrg diorg tgh celebrate moon cake festival...baru aku tau..rupa2 nya monyet pom ad keturunan chinese...siap nk celebrate jgk tu...haha..

so bila dah setel interview tu aku ppun mls la duk lama2..kang lg byk tanya...naya aku...so blah la..wish her luck la...doing her master in english language..
adios amigos,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...