~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Sunday, December 18, 2011

jiwa kacau dlm train

assalamualaikum ols.... adoiya...buatpe ad blog setakat nk simpan wat pekasam kan...ape punye blogger la pemalas tahap cipan..nk update blog pom mls...padahal lam kepala hotak berator idea ha...

arghh..lantak la....arini...setelah penat bekerja seminggu lebih...(sebb gatal g amik offday awal..so kene ganti..) kehkehekeh...

xpela...akhirnya offday jgk arini..yeppi2...(melompat2) MySpace

so..drpd bosan melangut kt umah..aku mengambil inisiatif berjalan2...menaiki transport awam ( bgus untuk mengurangkan pencemaran alam dan jalan raya) tp menambahkan stressss....

sebabnye?? ikutilah adegan ini:

dgn semangat waja..berlari2 la mira menuju kaunter tiket KTM Subang Jaya tatkala melihat train yg ditunggu2 sudah tiba...tp hampeh...hampa..hampagas.... sebb x sempat nk catch up train tuh..maka melangut la tunggu train seterusnya yang dijangka tiba dlm mase 40 minit..ononom.... 40 minit  boleh diibaratkan 40 jam....

nasib la ad budak pompuan comel...yg sgt menarik perhatian aku...smbil mengetap gg aku menahan geram nk g picit2 pp die ( bdk comel td)...

khusyuk melihat keletah budak comel yang sgt meggeletek hati sehinggakan aku tdk sedar begitu pantas berlalunya mase 40 minit... " oh bdk..thanks sebb bt aku xmerasai mase itu" cewah....

maka melangkah la masuk dlm train..adoiya..salah port plak..masuk2 je dgr budak menangis...
mak die plak senget..g pukul pp budak tuh...mybe suh diam (tekaan aku) sebb aku x phm bhse dia(india) ..."ok xpe mira ..sbr jela..jap je ni" bisik hati aku...tp..adoi..mask2... lg 5 stesen nk lepas ni... mak die plak duk pukul2..makin kuat la bdk tuh nangis...aku dah la mood x ok..ade jgk kene penampo free karang..

oleh sebb xthn...aku pom blah masuk dlm seket...ramai pulak bebdk kecik arini..lupe plak ahad kan...ramai la nk kua jalan2 ngan family bwk anak... aku sokong maka ayah mcm ni...tp tlg la jge la anak korang..

ok..lega seket bile dah jauh dr budak india yg duk menagis td...tp syg...panas ku sgka smpai ke ptg..rupanya gerimis slam yg mengundang....siot...kali ni bdk pompuan melayu plak..dlm duk ok2 atas riba mak die..merengek nk ayah die plak..adoiya..disebbkan gerabak yg aku naik tuh gerabak wanita shj... diulangi WANITA SAHAJA (bg yg x reti bhse) ..maka ayah die duk gerabak lain..

merengek2 nk ayah die...hati aku makin panas bile budak tu mula menangis jgk...adoi lg.... nk lari ke dlm lg..kt sane ad budak2 kecik jgk...kang diorg plak yg nangis...so stay la aku kt tmpt tuh.... buat bodoh jela...sekali c bdk td mintak tetek mak die..WTF...besor ...umo dlm 4 5 thn dah kot..giler bg tetek lg...xpela..lantak ko la..tetek ko... (ditujukan kt mak bdk tu) tp yg xleh blah mak die pom kasi la..cube korang bygkan..dlm train yg penuh ngan manusia...n ade 2 jantan sest lam tuh..semua mate tertumpu kt makcik ni...duk menetekkan anak die..sengal dowhhhh...

HOI..TLG LA JGN BWK BUDAK KECIK NAIK TRANSPORT AWAM,..SELAIN MENAIKKAN STRESS AKU...IA SEBENARNYA X ELOK TUK BDK TUH JGK..DAH LA TGH2 HARI TU WAKTU TIDO BEBUDAK TU...APE LG..MERENGEK2 LA DIE..YG JD MANGSE KO JGK WAHAI PARA IBU..

pstttt; tak dpt byngkan kalu aku kt tmpt minah tu...sori puan..inilah realitinya knape semua mata tertumpu kpd anda..kehkehekeh
adios amigos,

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...