~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Tuesday, October 5, 2010

saiz????


hi olz..weee..wink2... MySpace hahaha..

xtau la napes sejak kebelakangan ni malas nk buat pape kerja sekali pom..yg rajinnye makan n tido..adeh..even nk update blog pom mls..hihi...niway kali ni aku nk share sumting...nmpk remeh tp ianya sgt penting buat kite sume kaum hawa aka wanita aka pompuan ...ha...so yg mane rase die x tergolong lam kategori ni lau nk bace boleh..xde hal...'just keep ur mind clean' ..okehhh..gagaggagaa...
MySpace






menurut wikipedia:

Ukuran coli atau saiz coli sering ditandakan oleh pengilang coli dengan satu kod yang terdiri daripada suatu nombor dan satu huruf besar abjad Latin. Pelbagai sistem yang berbeza digunakan di dunia, berdasarkan pada sama ada ukuran tubuh dalam inci ataupun sentimeter.

Penentuan saiz berubah-ubah antara pakaian yang dikilangkan oleh kilang yang berlainan; biarpun pemadan coli profesional pun sering memberi hasil yang tidak konsisten. Buat masa kini tiada piawaian umum untuk membuat definisi bagi sistem saiz coli yang berdasarkan ukuran inci. Disebabkan demikian, pelanggan harus selalu memastikan bahawa pakaian itu adalah padan dengannya, daripada hanya begantung pada saiz coli yang ditandakan.



1.lilitan di bawah buah dada
2.lilitan buah dada



Sistem Eropah Baru

langkah 1:mencari saiz mangku (cup)

saiz mangkuk = lilitan buah dada lilitan di bawah buah dada



lilitan buah dada -lilitan ufuk maksimum semasa pernafasan biasa dengan orang itu berdiri tegak dan pita pengukur mengelilingi ketiak dan bahagian terpenuh buah dada (lebih digalakkan mengukur dengan ketegangan sederhana di sekeliling coli yang tidak sepatutnya mencacatkan breast dengan cara yang tidak wajar dan tidak sepatutnya mengalihkan isinya)


lilitan di bawah buah dada -lilitan ufuk tubuh badan yang diukur secara langsung di bawah buah dada


langkah 2:saiz bra= lilitan di bawah buah dada (dijadikan darapan 5 cm yang paling dekat), diikuti dengan kod huruf yang menandakan


mengikut jadual berikut yang ditentukan oleh pemiawaian itu:

Kod

AA

A

B

C

D

E

F

G

Saiz mangkuk [cm]

10–12

12–14

14–16

16–18

18–20

20–22

22–24

24–26

Contoh: Seseorang dengan lilitan bawah 89 cm dan lilitan dada 104 cmmempunyai saiz mangkuk 15 cm (= 104 cm – 89 cm) atau "B". Lilitan bawahnya dijadikan darapan 5 cm yang terdekat ialah 90 cm. Oleh itu, saiz colinya ialah90B.

buat mereka yg berpeluang melanjutkan pelajaran ke luar negara..sudh pasti hal berkaitan dgn pemilihan pakaian ini menjadi satu masalah baru kpd anda krn anda perlu tau saiz anda didlm verc negara tersebut....disini ada calculator tuk mengiranya:

http://www.85b.org/bra_calc.php

selamat mencuba... n good luck MySpace

7 comments:

cikygsgtcomelllllllllll said...

assignment/mini tesis yg paling cepat disiapkan dlm sejarah..haha.,.lengkap dgn ilustrasi n rumus2 lengkap..bleh promote kt incek supervisor nih..bagi A++++++..heheh..tp bdk bawah umor x bleh bace ye..or yg terlebih umo tp kegatalan melebihi dos yang dibenarkan..titttttttttt

putri nur amira elisya said...

hahaha..ate..teman bersemangat...mike ni..jgn la ghupe itu..malu la teman...maunye prof teman pengsan x bgun2 bace tesis teman ni..hahahhaa... itulah..teman udah la khabornye..suruh deme sume basuh otak tu bersih dulu baru ler boleh nk dibacenye tesis teman ni..hahaha..cacat sgguh bhse peghok teman...

putri nur amira elisya said...

btw..comelkah?hahaha

anak merdeka said...

adehh..sekali silap masuk page da..huhu.. tp thanks 4 the info..amat2 berguna kpd member2 yg lain....

putri nur amira elisya said...

anak merdeka: hahaha..salah ke..sengaja slahkan..hahaha..

Anonymous said...

Itu kiraan lama, nanti ada satu set kiraan baru akan dikeluarkan, sebagai kiraan universal. Orang yang buatnye buat Phd pasal benda ni.

Lagipun bra untuk lelaki pun dah keluar dah sekarang ni, tinggal ada di Malaysia ke tak, orang laki Malaysia ni nak pakai kr tak je.

putri nur amira elisya said...

oh ye?? tp ini adelah yg latest punye pengiraan tp di eropah sane..xjumpe plak m'sia..niway thanks 4 da info... heeeee =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...