~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Monday, February 14, 2011

DOKTOR DAN AKU DAN GELABAH

Hola2..assalamualaikum pembuka bicara..berdirinya saya disini hari ini adalah untuk menegakkan benang yang kering..cewahhhh..itu bru gaya pemidato terbaekk..walaweiii..cacat.... ehek MySpace

okehhh..semlm pegi la PK..yg bermaksud Pusat Kesihatan...yg disediakan pihak universiti tuk pelajar2..dan kakitangan serta tubuh badan die la...tp disebbkan aku ni gelabah thp x ingt...boleh plak...duk2 tunggu giliran nk daftar..leh plak praktis nk jwb ape lau doktor tanye japg..."kepale sy berdenyut2...semlm demam x lrt nk bgn,...skrg ade lg saki baki die..batuk2 la..n bla2.." walaweiii...then duk ulang2 ayat tu..duk hafal la kirenye..berdebar mengalahkan nk kene interview... hahahakcem....dah la dtg awal...dah tau org tgh break lunch..g awal buat hape..


wahahha..so duk la melangut menahan debar nk jumpe doktor ni...lau time kecik2 ingt lg..jgn kate nk jumpe doktor..xnk masuk klinik tu pom...smpai mak terpkse tarik...n aku lak pegang pintu..duk main tarik2...smbil nangis2..."xmo..xmo jumpe doktor..doktor jht" hahhaah...sebbnye takut jarum..hahha..tp tu zmn bebudak..hehe...


so...naik je no giliran aku..so mula la berjalan ke bilik doktor tu...dup dap..dup dap...jantung duk pam darah..smpai2 je dpn pintu..ketuk2 dulu..pahtu seka peluh dulu..tarik nafas,,then "kriukkk" bunyik pintu dibuka...tersembul la muke doktor tu tersenyum kt aku..


aisehmennn..dpt india la plak..ni kompem nk kene skiping2 lundae ni...adeh...duduk2 je..ape lg..aku pom hamburkan la ayat2 azimat yug aku duk praktis td tu..bla2...smpai tercungap...then mula la doktor tu tanye soklan..dan disebbkan aku yg gelabah..aku xtau sama ada english aku yg teruk or aku x menjawab soklan die..coz die gelak jek kt aku.....cettt....seb bek doktor pompuan..hishh..mau jatuh shm aku..wahahaha..


doc: ok.. what ur prob??
aku: aa,..kepale sy berdenyut2...semlm sy demam..xlrt nk bgn...so skrg ade lg la saki baki die..batuk..skt    kepala....selsema..(non stop)
doc: u ade demam la..since when??
aku: aaa..since...aa...sabtu mlm tu sy kene,..xleh nk bgn..aaa..yela..sabtu mlm tu la..pg ahad dah ok dah..
doc: u ade ambil panadol x?
aku: aaa..ade
doc: when??
aku: ..aa...when..smbil garu2 kepale..aaa...pg ahad tula...
doc: u means all that morning??
aku: ..aa....a'ah ....


doc tu gelak lg..adehh..slh ke???
doc: ade kahak x?warne ape?
aku: aa..ade2...ermm..berdarah
doc: terkejut....berdarah..kahak tu warne ape???
aku: .aaa...disebbkan aku yg gelabah aku jwb hijau..eh bukan..hijau pekat..aa...sekali ngan darah..erkkk


doc tu senyum je..dah cek2 semua..die kasi tau la ubat ape die nk bg aku..tup2.,aku mitak nk dicek telinge..sebb dulu aku penah dtg jumpe die jgk...pasl telinge aku bernanah..so nk tau la..dah ok ke blum..tp aku gtau lmbt...die dah print out repot skt aku td....


doc: die gelak je..why u dont said earlier????
aku sengih je..


doc: since when u got that infection..
aku: aaaa..since i'm twelve years old...aaaa...sejak 12 thn lg..asyik kene
muke doc tu terkejut la...then die  gelak lg..(eh slh ke aku ckp?? aku nk ckp aku keep kene infection tu..huhu)
 tp die ckp telinge aku ok..xde effection..then dah setel cept2 aku blah..tp x sgke plak beg aku terlekat kt pintu....ish..jatuh lg shm.. MySpace  hahhaha...dah dpt kua..aku blah cecept amik ubt..wahahahaa..

THE END-


adios amigos,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...