~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Thursday, April 21, 2011

perkahwinan...

assalam...mlm semua...bestnye..korunk..n korunk n korunk sume tido...nyenyak..dah smpai mekah agak2nye kan..amin...aku? mcm biase la..minum je benda berkaffein mulalah xleh nk tido..xkisah la wlpn hanye teh susu..xcaye..bace ni:
pasal-teh-ais


Entri aku bertajuk Perkahwinan lam erti kate lainnye kawin la...sebut je perkataan ni..mcm2 cerita leh bukak..ye x?? sedih...duka..lucu..semua ade la....lau yg nk kawin tu..mcm2 nk kene fikir...kursus kawinnya..persiapan majlisnya..baju nk pakainya..lagi tinggi taraf seseorg tu lg la nk gempaq2 ye daq?? lau boleh nk buat kt Palace of the Golden Horse ... hahha,...mampu ke ?? lau mampu bertuah badan..


Jika dahulukala..zaman datuk nenek moyang kita..baligh je seseorg pompuan tu trus dicarikan jodoh...xdenye nk bercintan-cintun mcm kita hari ni...nak bermesej2 rindu lagi la...yela..mane nak ade handfon mase tu..lau ade pom surat2 cinta....itupun perlukan org tgh..biasenye adik2 kecil yg tdk phm lg pasal cinta2 ni yg jadi mangse..bg upah seposen due terus jd posmen... hahaha.. MySpace


Perkahwinan di Usia Muda?? bg aku..itu rezeki dan ketetapan Illahi...sape yg xnk kawin rite?? lau tanye aku...skrg jgk nk kawin...eh..hello2..bkn gatal okeh...heaven kot kawin tu,,xpyh nk risau pasal dose..nk control2 ... "dah tau berdose..yg ko kapel jgk tu ape kejadahnye??" adoi..terkene batang idunk..ahakkk...yg tu no komen...


Berbalik pasal kawin td..setiap org ade impian masing2 kan...plan masing2..nk kawin bile..termasuk la aku..umur sekian2 nk kawin dah..xnk lambat2..tp lau dah jodoh xde tu...redha jela kan..nk bt mcm mane...aku excited lau cerita pasal kawin..eh2..bkn gatal la..ish...asyik kate aku gatal je...


Tapi ade sumting yg telah mengganggu gugat perasaan aku bile sebut pasal kawin..dlm duk melanggut dpn lappy td... terbace la aku satu note..jum klik:
40 aduan isteri terhadap suami

berdasarkan kajian yg dibuat...diorg statekan 40 jenis aduan yg para isteri luahkan...lau difikirkan...seram bile bace note td...yela kan..zaman sekarang ni..ape pom x mustahil..terus terdetik dihati aku...


"Ya Allah jauhilah hambaMu ini dr dugaan seperti ini..kurniakanlah seorg suami yg boleh membawa daku ke jalanMu ya Allah..tak kupinta sebaik RasulMu..xsebagus para NabiMu...tetapi ya Allah..kurniakanlah seorg suami yg memahami diriku..yg menerima daku seadanye..yg thn karenahku...amin yarabbal al amin..."


sungguh..sedih...tatkala mane membace cerita2 isteri didera,...dipukul...diperlakukan seperti binatang..tanpa sebab yg munasabah.. penah aku terbace satu cerita..isteri dipukul suami kerana mengidam benda yg pelik2..isteri yg berbadan due..lebam dipukul..ya Allah...manusia jenis apekah mereka ini?? belum masuk bab jenayah.. ragut sbg contohnye..smpaikan meninggal kedua2nya..si ibu serta anak dlm kandungannya..

Lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik...
so marilah muhasabah diri..



btol ke?? ahakk..moh la kite kawin...
MySpace








adios amigos,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...