~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Monday, April 26, 2010

HaRi2 TerAkhiR


Melihat gelagat kwn2ku mengemas brg2 untuk dibawa pulang permanently, hati kecilku tersentuh...begitu pantas masa berlari...3 tahun yg lepas...baby yg lahir pd waktu itu..kini sudah boleh berckp...berlari2 berkejaran..n maybe sudah atau bakal mempunyai adik....wow... i can't believe it...3 tahun sudah aku berada di bumi ukm tercinta ini.....walaupun pd hakikatnya aku tdk dpt menjejak langkah kwn2ku...tp kesepian itu mula terasa...kesedihan mula menular....

Berdiri di tgkap pd waktu ptg, melihat keindahan awan2 yg menutupi kawasan kolejku, dan secara tdk lgsung melihat kesibukan org2,saudara2 dan juga family pelajar di sini memunggah brg ke dlm kenderaan msg2....ya itulah hobi pelik ku di saat2 genting sebegini...bermcm ragam dpt ku lihat...ada jua anak2 kecil berusaha menolong kakaknya..mgkin jua makciknye...diseretnya bantal yg same besar dgn saiz bdnnya....lastly hilaian tawa memecahkan suasana ptg itu...sape yg tdk akn ketawa jikalau melht gelagat si ank kecil sebegitu.....dan aku sendri..tersenyum....tersengih jua mgkin...."comeynye kanak2 itu"..."aktif"....ujarku dlm diam....

dlm keasyikanku memandg si kecil td....mataku tertarik ke arah sudut hujung blok ku.... ade sedikit kekecohan berlaku...dr kejauhan ku nampak seorg perempuan yg agak berusia...baya emakku mgkin...dgn lagak ala2 mak datin..dgn lantg die memberi arahan...."ha yg ni sumbat je kt bonet" ... "yg tu tggl jela"... "ha angah..bak cini kotak tu"..."abg yg duk tgk je kenape??? tlg la sy ni"... lebih kurg begitu ayatnya... yg si lelaki di sampingnya ku agak suaminya.... ber t-shirt hijau...hanya diam memerhati...seperti ku jua.... aku tersenyum lg..."nasib baik emakku tdk byk celoteh sebegitu" desis hati kecilku.... mcm2 ragam....

3 hari to go....itu perkiraanku untuk meningglkan ukm ini...tp bknlah permenantly spt kwn2 ku yg lain...aku akn kembali lg....satu sem..ya....masa penentuan hala tuju hidupku....malahan masih ada tanggungjwb yg perlu aku galas....last paperku pd 29 april 2010....itu objektif aku skrg....

WISH ME LUCK~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...