~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Monday, August 30, 2010

* LOVE vs CINTA *

saat ni aku bru je sampai bilik...melangkah jek masuk bilik..hati aku jd suram....lau boleh aku xnk masuk bilik pom...nak2 bile aku keseorgn...speechless....xtau nk ckp ape..aku tensen...keseronokkan yg aku cube cipta hanya seketika...n seketika itu jgk la aku boleh lupekan masalah aku...Ya Allah..kuatkanlah hambaMu ini...2..3..hari ni..mcm2 aku cube buat tuk pujuk hati aku...2..3...hari ni jgk aku xlekat kt bilik...kuar g mane2 jek...tp sume tu hanye seketika.....even saat nih aku terfikir...kenapelah aku terstuck in dis body...WHY??? WHY ME??? nampak mcm aku x bersyukur pom ade..tp bkn..bkn tu maksud aku...cume kdg2 terdetik...Ya Allah kenape kau cipta aku...jika aku hanye melakukan dose terhadapMu??? hidup aku totally 0.....tiap saat aku menunaikan solat..membace al-Quran..hanye saat tu aku rase jiwe aku tenang....seksanye CINTA ini ya Allah...alangkah bagusnye..jikalau aku dpt CINTA sebegini untukMu wahai Tuhanku....kdg2 aku terpk..kenape aku tdk setabah Mariam...sekuat Summayyah...lemahnye hambaMu ini....jika tidak memikirkan seksa hukuman di alam sane..ingin sekali aku menghapuskan diriku ini...ttp aku tdk sggp...aku masih waras...aku islam...aku sygkan diriku...kedua ibubapaku...ya Allah berilah hambaMu ini petunjuk....

really2 miss him..but in da same time...i hate him...luke hatiku belum menampakkan tanda2 untuk sembuh....aku jd serba salah..dihati lain..diminda lain...kejamkah aku???seorg pompuan yg hanye diminta tuk disayangi...yg inginkan dirinye rase dihormati...yg inginkan kejujuran...aku bknlah jenis pompuan yg memilih...ttp...hati kecilku...ahhh..susah tuk aku tafsirkan isyarat itu...aku sygkan mereka....really2 hard to understand dis feeling...

mencintai dirimu..
merindui dirimu..
memiliki dirimu..
hingga akhir hayat bersama kamu...
(petikan lagu dakmie-yg terindah)

tp persoalaannye who is that guy???


LOVE is just like our tounge..
di awal2nye..ianya sgt manis...sebbnye kite sgt bahagia...tgh asyik menyulam kasih...
masuk fasa ke dua...masin mule menjelma..liku2 idup mula mengajar kita erti cinta itu...
di akhirnya..kepahitan mula terase..
di saat diri dicurangi...
di saat diri ditipu...
di saat diri disakiti...
di saat diri dilupai....

but we can change this ending...just follow this recipe:

KUIH CINTA HATIKU
1stly kite kene ade kejujuran (wlpn ianya nampk simple)....
kite adun kejujuran td dgn kasih syg...(secukup rase tp lg byk lg bgus)
lepas tu bentukkanlah ia menjadi kepercayaan...
goreng ia sehingga menjadi pengorbanan...
kemudiannye angkatlah ia sbg tanggungjawab...
hiaskan dgn keimanan dan ketelusan hati secantiknye....

nescaya rasenye sesedap CINTA SEJATI

MySpace








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...