~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Monday, August 16, 2010

terbukti sudah!!!!!!!


mesti sume org tau gambar atas ni ape kan2???? lau xtau meh aku gtau..ni la susu...entri kali ni bkn la nk pomot benda alah ni tp nk share satu benda buat korunk sume sebb aku pom bru tau..hahahahaahaha....

hari da masuk ramadhan ke 6... n mcm biase la aku xtau nk berbuke ape....ditambah ngan hujan yg sgt lebat...dgn kilat sabung meyambung dan jgk guruh yg kuat..so aku bt decision makan megi aje la..bersama ngan kurma + keropok segera + dodol dan juga neslo 3 in 1.... aku pom bru jgk tahu yg org gastrik ni sesetghnye xleh minum susu..tp aku try jgk wat experimens...


so lepas je berbukak lam 30 minit...perut aku da rase lain da..ape lagi sume yg aku mkn td aku luahkan balik (dats mean muntah la) so terbukti sudah...xleh la aku minum susu lg...adeh..agak menyedihkan sebb neslo n minuman2 berasaskan susu tu favourite aku....
so lau korunk kt lua sane tu pas minum susu ade simptom2 cam aku ni..pergi la jumpe doc coz anda mungkin ade gastrik...

actually aku pom bru tau aku ni ade gastrik..hal ini berlaku pd 29 julai yg lepas dimana aku ke PK (pusat kesihatan ukm) untuk dptkan rawatan skt kepala aku yg berlarutan tp lain pula storynye bile aku disahkan gastrik....ingtkan dpt painkiller sekali ubat gastrik je doc tu bg..adeh...so aku pom diber kaunseling kesihatan yg aku xleh mkn mkanan berikut:

1.minuman berais
2.makanan pedas (especially megi)
3.yg berkafein...

tp xde plak die ckp xleh yg bersusu...tp da terbukti da..sebelum2 ni ade gak aku muntah2..tp xtau sebb ape..skunk da tau....huwaaaaaaaaaa.....byk plak kene berpantang.......


sekian wasalam....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...