~~~

Give Me Some Sunshine..
Give Me Some Rain..
Give Me Another Chance..
I Want Grows Up One Again...

nuffnang

~dipersilakan klik~

Followers

~~networkblogs~~

Saturday, August 28, 2010

~~ORange~~

Inilah oren..kucing aku..rindu kt die...
Mlm2 die akan berjage..suke sgt tunggu cicak kt sink dapur tu...duk melangut ktt\ citu..tp bile da pg seket..mule la die dtg kt aku..tido..mcm2 gaye lak tuh...
time nih..aku punyer la nk kemas katil..die leh wat bodo jek..aku letak bwh..die naik balik..grrr..geram btol...tp biasenye aku x smpai hati pom nk halau die..so aku akn tunggu die bgn tido bru la aku leh mengemas tmpt tido aku..hahhaa..bising giler mak aku....
tgk la ni..lau siang kejenye tido je..pemalas giler....pg2 tido kt aku..then tgh hari seket die kuar la tido kt lua plak...biasenye kt tepi tangga kt dapur la..tp bile akak aku nk kawin..so tmpt tu da diletkkan almari..mule la die cri port lain..contonhye mcm ni ha....alas meja yg terjuntai dr meja jd port die..adei...so ape lg jth la alas tu..tp kire die spesel seket la..even mak aku pom suke die..padhl seblm ni mak aku kureng kucing2 nih..
nilah die time kecik2...sebenarnye kisah die hadir lam family aku agak tragik la...seminggu dua seblm raye taun lepas mak die yg ngah sarat ngandungkan die dibuang org..so ntah mcm mane fmly leh amik die....kire aku balik2 raye je,..die da lahir...dlm 2..3..hari la....sebenarnye die ade 3 ekor adik beradik..sekor tu pakcik aku terlanggar sebb die main bwh kete..sekor lg plg tragis..sebbnye mase tu ptg nk kt maghrib la..so biasenye fmly aku akn melepak ramai2 kt pangkin lua rumah..c oren n da geng plak suke main kt pdg seberang jln umah aku tu...bile da mghrib mak aku pggl diorg balik...tp sygnye yg si tompok tu die leh benti kt tgh jln...aku pggl2 die xnk dtg..mak pom kate" bia die..die nk mati la tu"..masin mulut mak aku..dpn2 kami sume die kene langgar...sedih giler aku tgk die menggelupur..tp da xleh nk dselamatkan...menangis aku..lam hati jela....tp ok gak die mati dulu..adik aku yg bongsu suke kot buli kucing2 nih..tp wlpn die mcm tu kire die baek jgk...setiap kucing kitorg yg mati die akan kebumikan n siap wat mcm kubur gitu....
yg plg aku sedih kan..tiap2 ptg c oren ni akan duduk kt tmpt adik2 die kene kebumi....die duduk je termenung..smpai la ke harini mungkin....
tgk la nih..comfortable pom jd tempt die tido..bising adik aku yg laki bwh aku..name die syafiq...
mcm baby pom ade...eee..windunye....yg plg aku suke..pg2 die suke kejutkan aku..die akancakar2 bdn aku..tp xdela kuat..mcm die goncang2 gitu..pahtu die sondol2..mengiau..tu adelah tuh..same ade nk mkn atau die nk kua....tp kdg2 aku pom xphm ngan haiwan name kucing ni..die kejutkan aku bgn..alih2 die yg tido plak..adeh...

ni pom lam bilik adik aku yg c syafiq tu..giler stylo la die tido...aku kaco pom wat bodo jek...
rindu giler kot kat die..yg plg aku suke...adik2 aku akan ckp..time aku balik umah je..mule la die aktif giler..melompt cinie sane..tp aku xde jek...keje die mkn tido n lakukan hobi die..suke melangut crik cicak...tp baru2 ni aku dpt berite sedih..abg aku ckp die excident..tp x berdarah...tp die murung giler la...x bermaya..mkn pom x...even bg frikies kegemaran die tuh...lau fmly aku..kami x treat sgt bg die mkn mkanan cam frikies ni..kami lg suke bg mkann fresh..ikan..tp bkn bg mentah2...masak la dulu..biasenye bakar...n c oren ni sgt suke mkn remis..sejenis mcm kepah tp die nipis...remis goreng tu la feveret die...so adik aku yg bongsu nih,.walpn die suke buli oren...tp tiap2 ptg die akan g pantai dpn umah aku crik kepah ke remis ke..balik jek..die akan ckp" rah..ni makanan kucing mung" hahhaha....boleh katakan setiap ptg la..ade je die wat balik....so tugas aku akan masak bg kt c oren mkn...jgn tgk die kurus kering tp judge die xcukup makann tau..actually mcm2 mknan seafood die mkn..udang pom same...memg khas tuk die..ketam jek aku x ajar lg die makn..hahaha...tp disebbkan die ni terlampau aktif....kurus la jwbnye...nk2 skunk die da excident..so xtau la tuh....

aku memang suke kucing..tp nk bela tu rase berat sgt..bkn ape..bile sumting jd kt diorg..rase sedih sgt..n biasenye kucing yg kiter terlalu syg nih cept mati....tu yg aku xnk bela tuh...tp disebbkan umah aku dkt ngan jalan..so lg la risiko diorg mati tu lg tinggi..majoritinye kucing2 aku mati atas jaln la....

MISS MY OREN

2 comments:

beyl said...

huuu kurung die dalam umah cam kucing akak...hahahah ari2 nyuruk bawah karpet kalo dengar guruh, orang tumbuk sambal or orang tak dikenali datang

Putri Nur Amira Elisya said...

haha..xsampai hati kot nk kurung die...tp tula geram sgt..die suke giler main kt pdg seberg jln tuh....so bile da kene langgar..xleh nk watper la...tp sedih la...xmo da bela kucing..huhu...sedih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...